0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
عصاره گیری اسپرسو

تهیه قهوه اسپرسو

اسپرسو، قهوه ای با بافت و طعمی قدرتمند است که طرفداران پر و پا قرصی دارد. عصاره گیری اسپرسو جزئیات بسیار زیاد و مهمی دارد. و یکی از پیچیده ترین روش های عصاره گیری از قهوه است. برای تهیه اسپرسو نیاز به دستگاه اسپرسوساز دارید. این دستگاه‌ها در دو دسته خانگی و صنعتی در بازار موجودند و توانایی این را دارند که آب را با فشار حدود ۹ بار از سطح قهوه عبور دهند تا نوشیدنی با کرما یکدست، بافتی مخملی و طعمی متعادل از تلفیق اسیدیته، شیرینی و تلخی قهوه را عصاره گیری کنند. پس سعی کنید برای تهیه اسپرسو با دستگاه خانگی تان هم با دقت یک باریستای ماهر عمل کنید!

گام به گام تا عصاره گیری اسپرسو:

  1. مخزن آب دستگاه را با آب معدنی یا تصفیه شده پرکرده و دستگاه را روشن کنید.
  2. سبد پرتافیلتر دستگاهتان را متناسب با مقدار مناسبش پر کنید. اندازه سبد ها در دستگاه های مختلف، متفاوت است. برای رعایت ثبات در همه دفعات عصاره گیری از ترازو یا پیمانه مناسب استفاده کنید.
  3. سطح قهوه را صاف کرده و به کمک تمپر آن را فشرده کنید. دقت کنید که در این مرحله یکدست بودن فشار وارد شده بر همه سطح قهوه و صاف بودن سطح قهوه فشرده شده بسیار مهم است.
  4. قبل از بستن پرتافیلتر، برای تمیز کردن سطح خروجی آب دستگاه، دکمه عصاره گیری را فشار داده، چند ثانیه صبر کرده و آن را قطع کنید.
  5. پرتافیلتر را سر جایش بسته و بلافاصله دکمه شروع عصاره گیری را بزنید.
  6. در صورتی که سایز سابه قهوه و مقدار قهوه داخل سبد مناسب باشد، باید بعد از ۲۰ الی ۲۵ ثانیه و عصاره گیری ۲۵ ای ۳۵ میلی لیتر قهوه، دکمه قطع عصاره گیری را فشار دهید. اگر نتوانستید در این بازه زمانی مقدار مناسبی قهوه عصاره گیری کنید، با ما تماس بگیرید!